Harman Kardon BDP 10

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon BDP 10 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Aukesss 08-10-2013
Geschreven voor: Harman Kardon BDP 10

Ik was dik tevreden met dit apparaat maar helaas komen er geen updates meer vanuit HK, daardoor geen nieuwe BD's die afgespeeld kunnen worden.
Zwaar teleur gesteld in HK in deze. Na wat heen en weer contact een kortingscode ontvangen om een nieuwe (lees duurdere) BD player VAN HK te kopen.

Jammer maar ik ga nu voor een Sony.

John Wibier 20-12-2011
Geschreven voor: Harman Kardon BDP 10

Inmiddels ben ik erachter gekomen waarom bij mij de BDP10 niets meer deed. Het lag dus niet aan de bluray speler zelf, maar aan de HDMI switch die ik tussen de UPC mediabox, Bluray speler en de beamer had zitten. Het lukte mij namelijk niet om de beamer (hier kijk ik tv en films op) via de monitor out op mijn Harman Kardon receiver laten laten. Dus gekozen voor een König HDMI switch kastje, volautomatisch. En wat blijkt nu: bij het aanzetten van de BDP10 kiest het switch kastje automatisch de HDMI poort vd speler, echter doet de BDP10 helemaal niets meer. Kennelijk is ie dan in de war gebracht, want als ik bij het aanzetten van de BDP10 direct handmatig de ingang van de UPC mediabox kies, dan komt de BDP10 gewoon met de melding No Disc en is alles okay. Daarna kan ik de HDMI switch gewoon handmatig weer op de poort vd bluray schakelen en film kijken. Kortom, technisch probleem waar ik toevallig achter ben gekomen!!! Gelukkig geen reparatie of nieuwe hoeven kopen.

John Wibier 18-12-2011
Geschreven voor: Harman Kardon BDP 10

Hallo allemaal. Ik heb deze bluray speler inmiddels ruim 2 jaar in mijn bezit. De eerste tijd best wel tevreden, maar eigenlijk sinds een half jaar steeds meer problemen het opstarten vd speler of het accepteren van de disc. Het duurt allemaal erg lang en sinds die tijd vreesde ik dat het een kwestie van tijd zou zijn dat de speler vast zou blijven zitten. En ja hoor, helaas is dat gisteravond gebeurd. Slechts 1 keer kwam de speler nog in de standby modus, maar ik moest de speler even vd stroom afhalen om te installeren en nu doet ie helemaal niets meer. Blijft hangen en op het display staat constant "Power On". Ik lees meer slechte reviews van mensen met dezelfde problemen. Waardeloos, voor zo'n prijs zo'n slechte bluray speler. Er zit een garantie van 2 jaar op, maar ik ga net 5 maanden over de garantietermijn heen. Ik ben heel benieuwd of Harman Kardon mij alsnog coulance biedt en de speler gratis wordt gerepareerd. Zeker gezien het feit dat de problemen bekend moeten zijn bij HK en ze een "naam" hoog te houden hebben. De speler heb ik gekocht bij de Media Markt, maar ik ga eerst naar HK, want de Media Markt zal de regeltjes wel hanteren. Wordt vervolgd......

Paul Ewijk 28-02-2012

Beste John,

Weet is de status m.b.t. het probleem?
Ik ben voornemens een blue-ray aan te schaffen en ben reeds jaren in het bezit van de Harman Kardon AVR130 en de DVD27. Hier zou ik graag ook een Harman Kardon blue-rayspeler aan toevoegen (i.p.v. de DVD-speler).
Wat kan u (of iemand anders met ervaring) mij adviseren?
Paul Wageningen

naam1964bg556 26-10-2011

heb hem nu al een ruim 2 jaar in bezit
geluid en beeld zijn pperfect
alleen de nieuwste blu-rays die ik nu in bezit heb zoals pirates of the caribean on stranger tides
pakt die niet op
heb met meer films dit probleem

deehaa 22-10-2011
Geschreven voor: Harman Kardon BDP 10

Sinds ongeveer een half jaar de BDP10 in bezit.
Positief zijn beeld- en geluidkwaliteit.
Negatief en toch wel vervelend is de bijzonder lange tijd die de speler nodig heeft om een dvd te laden of het 'commando' EJECT uit te voeren nadat de speler is aangezet.
De zoekmogelijkheden en display-functies zijn beperkt. Het is mij nog niet gelukt om tijdens afspelen in beel te krijgen hoe lang de film nog duurt, hoeveel hoofdstukken er nog te gaan zijn e.d.
Zoals eerder gemeld is dit een wat duurdere speler.
M.i. geeft de Harman Kardon niet genoeg voor dit geld.
De vormgeving is overigens wel erg mooi (en staat mooi bij een zelfde vormgegeven AV-versterker; maar vormgeving vind ik van ondergeschikt belang)

Jeroen D. 11 29-08-2011
Geschreven voor: Harman Kardon BDP 10

De speler een jaar en drie maanden geleden gekocht.

1. Meteen na de koop bleek het geluid uit te vallen als de DVD voor- of achteruit werd gespoeld. Dit blijkt alleen te herstellen door de speler (en dus ook de DVD) opnieuw op te starten.
2. Lange wachttijd voordat de DVD überhaupt start met afspelen (regelmatig meer dan 5 minuten).
3. Veel schrijf- en spellingfouten in de handleiding waardoor het niet altijd begrijpelijk is wat bedoeld wordt (blijkbaar haastklus geweest).
4. Verschillende DVDs speelde de speler helemaal niet af.
5. Recentelijk een zojuist aangeschafte DVD in de speler gedaan om af te spelen; deze DVD werd niet afgespeeld en liet zich er ook niet meer uit de speler verwijderen (lade ging niet meer open). Speler nu terug gebracht voor reparatie.

Geluid, beeld en mogelijkheden zijn prima.

klakje 24-10-2010
Geschreven voor: Harman Kardon BDP 10

Ik had toch wel meer verwacht van een speler uit het hogere prijs segment.

Heel wat blue ray disks worden niet goed afgespeelt, speler gaat gewoon op standbay na het setup menu van de blue ray film

Ook is het erg jammer dat HK zeer schaars is met updates, heb nog geen enkele update gevonden voor mijn speler.

Inmiddels al drie keer terug geweest met dit toestel, alle het zelfde probleem.

waar blijven de updates ???
voor mij geen HK meer

RobertP01 28-01-2010
Geschreven voor: Harman Kardon BDP 10

Zeldzaam goede speler, speelt alles vlekkeloos af, incl.via HD-Rec opgenomen schijven (mits op voorgeschreven snelheid). Geluid en beeld perfect. Aangesloten via HDMI op Hitachi 42PD9700 (zie mijn opm. aldaar). Enkele min-puntjes: aan-uit knop achterzijde apparaat niet handig. File system USB in FAT 32 format, jammer genoeg niet in NTFS. (Misschien iets voor Harman Kardon?).

Audio Freak 24-07-2009
Geschreven voor: Harman Kardon BDP 10

Sinds enige weken ben ik in het bezit van deze speler!

Ik wilde graag aan het merk trouw blijven gezien mijn huidige versterker ook van Harman Kardon is.

Over de speler zelf...
Geluidskwaliteit is prima voor elkaar! Beeldkwaliteit is mooi en strak ALS deze het doet!

Tot nu toe heb ik alleen maar ellende gehad met het apparaat en ben al 2x teruggeweest bij de dealer waar ik 'm heb aangeschaft.

Apparaat blijft constant hangen en haperen en ik ruik af en toe een brandlucht uit het apparaat. Na wat speurwerk schijnt dit de laatste tijd nogal voor te komen bij het merk. ik twijfel dus heel sterk om het apparaat weer terug te brengen en om te ruilen voor een ander merk

Marcoml01 28-05-2009
Geschreven voor: Harman Kardon BDP 10

Wat een beeld en geluid.
Speelt alles af.
Ben er zeer tevreden over.